Oblasť: Západné Tatry
Náročnosť: stredne náročná
Východiskový a cieľový bod: Rázcestie Zverovka (1015 m n.m.)
Predpokladaný čas: 8 hodín
Vzdialenosť: 19 km
Prevýšenie: 983,41 m
Trasa: Rázcestie Zverovka - Adamcuľa - Ťatliakova chata (1393 m n.m.) - Sedlo Zábrať - Rákoň (1 876 m n.m.) - Volovec  (2 063 m n.m.) - Chocholowská poľana - Lúčna (1 653 m n.m.)  - Látaná dolina

Z východiskového bodu, rázcestia Zverovka, prechádzame červenou značkou cez Roháčsku dolinu (asfaltová cesta) okolo poľany Adamcuľa až k bývalej Ťatliakovej chate, v ktorej blízkosti sa nachádza Ťatliakovo jazero      (1370 m n.m.). Pokračujeme zelenou značkou miernejším a neskôr strmým chodníkom do vysokohorského prostredia Sedla Zábrať (1656 m n.m.). Odbočíme doprava na žltý chodník a vystupujeme na vrchol Rákoňa      (1876 m n.m.) a odtiaľ po modrej značke na vrchol Volovca (2063 m n.m.), ktoré ležia na slovensko-poľskej hranici a ponúkajú krásne výhľady na panorámu slovenských a poľských Tatier. Vrátime sa späť po hrebeni do sedla medzi Volovec a Rákoň, kde sa vyníma malá tabuľa so smerovníkom na Chocholowskú poľanu, kam sa vyberieme. Odtiaľto sa vyberieme po zelenej značke cez Vyšnú Chocholowskú dolinu na Chocholowskú poľanu cez menšiu lúčku a ihličnatý les až na začiatok Chocholowskej poľany, kde odbočíme doľava a po červenej značke vyjdeme kúsok hore po ceste ku Chate na Chocholowskej poľane, ktorá je najzápadnejšou a najväčšou turistickou chatou v poľskej časti Tatier. Na chate je možnosť občerstvenia prípadne aj ubytovania. Oddýchnutí sa vyberieme po žltej značke až k rázcestiu pri Bobroveckom žľabe a odtiaľ pokračujeme modrou značkou až na Lúčnu (1652 m n.m.). Na vrchole sa nachádza kríž, pri ktorom sa každoročne koná svätá omša. Odbočíme doľava a po trávnatom chrbte schádzame zelenou značkou najprv miernym a neskôr strmým zostupom cez les do Zadnej Látanej, kde sa napojíme na žltý chodník Látanej doliny, ktorým zídeme až ku rázcestiu Zverovka.