Oblasť: Západné Tatry - Roháče
Náročnosť: nenáročná trasa
Vzdialenosť: 3,8 km
Východiskový bod a cieľový bod: Penzión Šindľovec (1020 m n.m.) - Roháčsky vodopád (1340 m n.m.)
Predpokladaný čas: 1 hodina 30 minút
Trasa: Penzión Šindľovec (1020 m n.m.) - Rázcestie Šindľovec ( 1087 m n.m.) - Adamcuľa (1189 m n.m.) - Roháčsky vodopád (1340 m n.m.)

Roháčsky vodopád sa nachádza asi 12 km východne od Zuberca, s prietokom 500 - 1200 l/s, s výškou 23 metrov. Vytvára ho 2 metre široký Studený potok, ktorý ho rozdeľuje na dva – Vyšný a Nižný Roháčsky vodopád. Napriek tomu je vo väčšine turistických máp a článkoch uvádzaný ako celok. V povedomí širokej turistickej verejnosti sa Roháčske vodopády spájajú len s týmto jedným vodopádom. Zrejme za to môžu  skutočnosti, že je k nemu oveľa jednoduchší prístup a súčasne svojou mohutnosťou je z dvojice výraznejší. Druhý Roháčsky vodopád nazývaný aj Nižný vodopád, je kaskádového tvaru na úseku dlhom asi 20 metrov. Nie je až tak výrazný a nevedie k nemu žiadna oficiálna trasa. Leží približne 100 metrov pod Vyšným a dostaneme sa k nemu od Vyšného, pomerne nebezpečným prechodom nadol, okrajom strmého balvanistého koryta potoka.

Popis trasy: Od penziónu Šindľovec  sa dostaneme asfaltovou cestou po červenej turistickej značke, približne za hodinu na  Adamcuľu. Pokračujeme modrou značkou a odbočkou vpravo mierne dole kopcom stále po asfaltke, ktorá časom skončí a my pokračujeme ďalej po modrej do lesa, kde prichádza ďalšie stúpanie, ktoré je už strmšie. Toto stúpanie však potrvá len okolo trištvrte hodiny k odbočke na Roháčsky vodopád. Prejdeme dreveným mostíkom, spravíme pár krokov dole a sme pri Roháčskom vodopáde.