Oblasť: Západné Tatry - Roháče
Náročnosť: stredne náročná
Vzdialenosť: 19,1 km
Východiskový a cieľový bod: Rázcestie Šindľovec (1087 m n.m.) – Zverovka, rázcestie (1015 m n.m.)
Predpokladaný čas: 7,8 hod.
Trasa: Rázcestie Šindľovec (1087 m n. m.) – Adamcuľa (1189 m n. m.) - Roháčska dolina - Roháčsky vodopád (1 340 m) – Rázcestie Pod Predným Zeleným (1473 m n.m.) – Rázcestie pod Troma kopami (1589 m) - Roháčske plesá (1719 m) - Rázcestie Smutná dolina (1522 m n.m.) - bývalá Ťatliakova chata (1374 m n.m.) – Sedlo Zábrať (1 656 m n.m.) - Rákoň (1 876 m n.m.) - Dlhý Úplaz - Lúčna (1 652 m n.m.) - Zadná Látaná (1280 m) - Rázcestie Látaná dolina - Zverovka rázcestie (1015 m n.m.)
Uzávera: 1.11.-15.6.

Od penziónu Šindľovec cez Rázcestie Šindľovec okolo prístrešku sa vyberieme po červenej značke Roháčskou dolinou (asfaltová cesta) na Adamcuľu. Na tomto rázcestí pokračujeme podľa turistických smerovníkov doprava po lesnej asfaltke okolo 18 metrového Roháčskeho vodopádu. Sú to vlastne dva vodopády, pričom ten vrchný, dosahuje výšku okolo 20metrov. Po pár krokoch asfaltka končí a začína lesný chodník. Stúpame kamenným chodníkom cez Spálenú dolinu a miestami aj cez mostíky k Roháčskemu vodopádu s príjemným vlhkým vzduchom. Od vodopádu sa vrátime späť a po náročnejšom stúpaní sa dostaneme k Rázcestiu pod Predným zeleným. Odbočíme doľava po modrej turistickej značke. Postupne opúšťame pásmo lesa a otvára sa panoráma Troch Kôp a Baníkova. Po pár minútach miernym stúpaním cez kosodrevinu v úseku medzi rázcestím Pod predným zeleným a Roháčskymi plesami sa nachádza maličké Zelené pliesko, nazývané aj Opálové alebo Žabie pliesko. K horným dvom plesám je to ešte asi hodinku strmého stúpania. Postupne začínajú serpentíny na rázcestie pod Tromi kopami. Po približne pol hodinke sa dostávame na najvyššie položené štvrté Horné Roháčske pleso (1719 m) s rozlohou 1,45 ha a hĺbkou 8,1m. Pleso sa nachádza pod úpätím Troch kôp. Tu modrá turistická značka končí, pokračujeme po zelenej a ďalej budeme už len zostupovať. Najprv ku Tretiemu Roháčskemu plesu (1 653 m, 0,61 ha), potom v tesnej blízkosti k Druhému Roháčskemu plesu a odtiaľ serpentínami k najväčšiemu Dolnému alebo Veľkému Roháčskemu plesu, ktoré sa nachádza v nadmorskej výške 1562,2 m n. m, s rozlohou 2,22 ha a hĺbkou 7 m. Nachádza sa tu aj zrub pre potreby Horskej služby. Po obhliadke plies pokračujeme z kopca po zväčša kamenistom chodníku klesaním cez kosodrevinu a až k Ťatliakovej chate, kde je možnosť občerstviť sa a oddýchnuť si pri Ťatliakovom jazierku, hneď vedľa chaty, ktoré sa nachádza v nadmorskej výške 1370 m. n. m. s rozlohou 0,28 ha a hĺbkou 1,2 m. Od chaty pokračujeme zelenou značkou, zo začiatku miernejším a neskôr strmým chodníkom do sedla Zábrať (1 656 m). Výstupom do sedla sa dostaneme do vysokohorského prostredia. Odbočíme doprava a po žltom chodníku vystupujeme na prvý vrchol trasy, ktorým je Rákoň (1 876 m). Leží na slovensko – poľskej hranici a ponúka nám nádherný výhľad na panorámu Roháčov a aj poľských Tatier. Z vrcholu odbočíme doľava a modrou značkou prejdeme nenáročný hraničný  hrebeň Dlhého Úplazu až na Lúčnu (1 652 m). Na vrchole sa nachádza kríž pri ktorom sa každoročne koná sv. omša. Odbočíme doľava a po širokom trávnatom chrbte schádzame zo začiatku miernym, neskôr strmým zostupom cez les po zelenej značke do Zadnej Látanej, kde sa napojíme na žltý chodník Látanej doliny, ktorým zídeme na rázcestie Zverovka.