Miesto: Podbiel, okres Tvrdošín
Oblasť: Oravská vrchovina, Oravská Magura
Náročnosť: stredne náročná
Východiskový bod a cieľový bod: Podbiel (555 m n.m.)
Vzdialenosť:
Predpokladaný čas: 4 hod.
Prevýšenie: 572 m
Trasa: Podbiel (555 m n.m.) - Záhradky - Pod Lučivným (801 m n.m.) - Čížiková (853 m n.m.) - Petrovka (942 m n.m.) - Šubovka (1127 m n.m.) - Pod Príporom (1106 m n.m.) - Podbiel (555 m n.m.)

Poznámky: Dátum aktuálneho prechodu sa určuje začiatkom zimy, organizátori poskytujú informáciu dopredu na webovej stránke obce.

V kalendári zimných prechodov má tento prechod svoje stále miesto. Organizátori vzhľadom na počasie pripravujú trasy pre peších turistov a pre bežkárov.Trasa tradične začína spoločne pre všetkých účastníkov za mostom cez rieku Oravu, v blízkosti vlakovej stanice. Pokračuje cez železničné priecestie a cez zastavanú časť k smerovníku Záhradky smerom na Petrovku po modrej značke. V tejto časti prechádzame členitým terénom a stúpame k Pod Lučivným (801 m n.m.) a Čížikovej (853 m n.m.) Smerom ku Petrovke (942 m n.m.) sa terén vyrovnáva a otvára sa nám krásny výhľad na Roháče a Skorušinu a na druhej strane Oravskú Maguru. Pod Petrovkou na rázcestí pre peších účastníkov a bežkárov je pripravené občerstvenie. Bežkári možu pokračovať ďalej po červenej značke na Šubovku (1127 m n.m.), Pod Príporom (1106 m n.m.) zabočiť smerom na juh a nasledovať značenie cez Detľanku k rázcestiu, kde je taktiež pripravené občerstvenie. Peší turisti od rázcestia Pri Petrovke sa napoja na cestu a klesaním sa dostanú k občerstveniu, kde sa spája cesta pre peších a bežkárov. Nasleduje cesta dolinou až ku kameňolomu, kde tesne za ním peší turisti odbočia smerom na východ a cez lúku pokračujú lesnou cestou a poza bývalý vlek sa dostanú do dediny, kde pokračujú cez zastavanú časť okolo futbalového štadióna cez most ponad rieku Oravu k športovej hale, kde organizátori pripravujú občerstvenie v rámci vstupného. Bežkári môžu v prípade priaznivého počasia pokračovať po ceste, až sa napoja na cyklotrasu smerom do Podbiela a popri rieke Orave sa dostanú ku vlakovej stanici a môžu pokračovať do športovej haly. Pri účasti na prechode je potrebné sa držať pokynov organizátorov v prípade zmeny trás.