Oblasť: Západné Tatry (Oravice)
Náročnosť: nenáročná túra s krásnym výhľadom
Východiskový a cieľový bod: Oravice (12 km od Zuberca),
GPS: šírka: 49.29772 ° SŠ, dĺžka: 19.74654 ° VD
Predpokladaný čas: 2 hod. 50 min.
Nadmorská výška: max. 980 m n.m, min. 790 m n.m.
Vzdialenosť: 11,1 km
Trasa: Rázcestie Oravice - po 0 km,Rázcestie pod Čistým Grúňom - po 633 m, Rázcestie pod Šatanovou - po 2,7 km, Juráňova dolina, ústie - po 3,4 km, Rázcestie pod Umrlou - po 5,7 km, Rázcestie pod Suchou dolinou - po 6,4 km.

Tiesňavy Juráňovej doliny sú v termíne od 1.11. - 15.6. uzavreté.

Malebná národná prírodná rezervácia Juráňová dolina je 4km dlhá zalesnená dolina nachádzajúca sa v Oravickej kotline pri slovensko-poľskej hranici. Dolinou preteká Juráňov potok, ktorého činnosť sa významne podpísala pod jej osobitý ráz. Z hľadiska botaniky je dolina zaujímavá pestrou kvetnou a tzv. výškovým zvratom zonálnosti flóry a pôd (rastliny a pôdy, ktoré sa v pohoriach vyskytujú spravidla v subalpínskom a alpínskom stupni sa v Juráňovej doline vyskytujú vo výškach okolo 900 m n.m.). V doline sa z tohto dôvodu nachádza jedno z najnižšie položených prirodzených výskytov kosodreviny. Tento jav podmieňuje studená klíma tiesňav, v ktorej sa dlho udrží sneh  a v lete je krátky slnečný svit. Úzky kaňon tiesňav je vytvorený  medzi Ježovým vrchom a Čaplovkou, povyše Tiesňavy  sa rozkladajú dve dlhé poľany, poľana Šivarná nachádzajúca so vo výške  okolo 935-960 m n. m. a poľana Juráňová nachádzajúca sa vo výške okolo 965-1070 m n.m. Na konci sa dolina delí na dve časti hlavná  juho-východná časť ide pod Bobrovec 1665 m n.m. a vedľajšia časť severo-východná ide  pod Veľkú Furkasku. Bobrovec je zároveň aj najvyšší vrchol v okolí doliny. Na značenom turistickom chodníku Juráňovej doliny sa nachádza niekoľko náučných panelov venovaných dejinám, rastlinstvu, živočíšstvu a ťažbe železnej rudy v oblasti. Od smerovníka v Oraviciach sa vyberieme Tichou dolinou po červenej značke. Zhruba po 2,5 km prejdeme cez potok a veľkou lúkou sa dostaneme do ústia Juráňovej doliny. Ústie Juráňovej doliny tvoria jeden kilometer dlhé tiesňavy, cez ktoré vedie chodník s mnohými lávkami. Tiesňava je charakteristická výrazným kaňonom s vodou vymletými vyhĺbeninami na dne a malými vodopádmi. Bralnatým úsekom doliny sa dostávame do sedla Umrlá, kde je možné nájsť prístrešok k odpočinku a občerstveniu. V lese nie sú žiadne výhľady. Zo sedla miernym klesaním zídeme po zelenej značke do Bobroveckej doliny, odkiaľ je vidieť hraničný hrebeň Bobrovca. Odbočíme doprava a modrou značkou (po asfaltovej ceste) schádzame až do Oravíc. Na rázcestí pod Suchou dolinou sa napája skratka z ústia Juráňovej doliny a na druhú stranu vedie do Suchej doliny bývalá cesta na Osobitú. Pri rázcestí vyviera minerálny prameň Vanička, ku ktorému vedie krátka odbočka.
Túra Juráňovou dolinou nie je náročná, zvládnu ju aj rodiny s deťmi. Vhodným doplnením turistiky je možnosť rozšíriť si trasu a prejsť sa po rašeliniskách - časti náučného chodníka Antona Kocyana.