Oblasť: Západné Tatry
Náročnosť: náročná trasa
Predpokladaný čas: 5 hodín plus 2,5 hodiny zostup od Rázcestia Pod Hrubou Kopou k Zverovke
Východiskový a cieľový bod: Žiarska chata (1283 m n.m.) - Rázcestie Pod Hrubou kopou (1577 m n.m.)
Prevýšenie: 895 m
Uzávera: 1.11. – 15. 6.

Žiarska chata (1283 m n.m.) – Jalovské Sedlo (1858 m n.m.) - Príslop (2142 m n.m.) – Baníkov (2178 m n.m.) – Baníkovské sedlo (2045 m n.m.) – Rázcestie Pod Hrubou kopou (1577 m n.m.)

Východiskovým bodom tejto trasy je Žiarska chata. Pokiaľ nie ste ubytovaní na chate, dostanete sa k nej z liptovskej strany od dedinky Žiar, Žiarskou dolinou. Od Žiarskej chaty nasledujte zelenú značku smerom na Baníkov. Popri ceste v blízkosti Žiarskej chaty sa nachádza pietne miesto - symbolický cintorín, ktorý vytvorili pracovníci Horskej služby Západných Tatier v dôsledku rastúceho počtu obetí horských nešťastí na južnej strane Západných Tatier v posledných dvoch desaťročiach a v následnej snahe pozostalých a priateľov umiestniť pamätné tabule na miestach nešťastí. Zaujímavou zastávkou popri ceste je Šarafiový vodopád, kaskádovitý ľadovcový vodopád, ktorý dosahuje dĺžku cca 20 metrov, najvyšší stupeň má 3,5 metra a vyúsťuje v Šarafiový potok. Od vodopádu zelená značka pokračuje serpentínami až k Jalovskému Sedlu.  Odtiaľto pokračuje chodník na vrch Príslop. Zostup z Príslopu vedie skalnatým terénom a pomerne prudko zostupujúcim chodníkom sa dostanete do najnižšieho bodu hrebeňa, odkiaľ výstup pokračuje nenáročným stúpaním až na Baníkov, najvyšší vrch v hlavnom hrebeni Západných Tatier. Samotný vrchol je úzky, jeho kolmé steny spadajú do okolitých dolín: Jaloveckej, Žiarskej, Roháčskej a Bobroveckej doliny. Tu sa napojte na červenú značku a pokračujte smerom na Baníkovské Sedlo. Zostup do sedla je technicky menej náročný ako zostup z Príslopu.  Baníkovské sedlo je významnou turistickou križovatkou, odtiaľto môžete pokračovať po hrebeňovke červenou značkou na vrch Pachoľa alebo modrou značkou, dole dolinou Parichvost. Naša trasa pokračuje ďalej Zelenou dolinou – teda žltou značkou až k Rázcestiu Pod Hrubou Kopou. Trasa sem končí a môžete sa rozhodnúť z dvoch alternatív, aby ste sa dostali na Zverovku. Pokračovať zelenou značkou okolo Roháčskych plies až k Rázcestiu Smutná dolina a tam pokračovať ďalej po zelenej značke smerom na bývalú Ťatliakovu chatu, a po červenej značke až k Rázcestiu Ťatliakova chata (bus), čo je v blízkosti Chaty Zverovka (ubytovanie, parkovisko, bus). Ďalšia alternatíva je pokračovať ďalej žltou značkou k Rázcestiu pod Predným Zeleným a pokračovať modrou značkou k Adamculi okolo Roháčského vodopádu a tam sa napojiť na červenú značku smerom k Rázcestiu Ťatliakova chata.