Oblasť: okres Dolný Kubín (Oravský Podzámok, Dolný Kubín)
Náročnosť: stredne náročná
Vzdialenosť: 20,1 km
Značenie trasy: červená farba
Prevýšenie: 1 750 m
Predpokladaný čas: 3 hod.
Východiskový bod: Oravský Podzámok, Racibor (lyžiarske stredisko)
Trasa: Oravský Podzámok Racibor - Chata na Kubínskej holi - Minčol - Kubínska hoľa - penzión Príslop

Z Raciboru (časť obce Oravský Podzámok), kde sa nachádza lyžiarske stredisko SKI Racibor, odbočíme na Kubínsku hoľu  červenou cyklotrasou. Trasa je vedená po asfaltovej ceste, ktorá prechádza masívom Kubínskej hole a pokračuje prakticky až ku Chate na Kubínskej holi. Trasa sa ale pri umelej vodnej nádrži oddelí a cyklista nepôjde na Chatu na Kubínskej holi, ale prejde na teleso lyžiarskeho svahu okolo spomínanej umelej vodnej nádrže. Tu cesta vedie k hornej stanici sedačkovej lanovky. Príjazdová cesta je veľmi pohodlná a predovšetkým rýchla - cesta je prakticky monotónna (nie príliš strmá) stúpa do hory. Tu majú cyklisti možnosť zažiť prekrásne výhľady na Roháče, Malú Fatru, Veľkú Fatru, Nízke Tatry, Chočské vrchy, mesto Dolný Kubín a okolité obce. Po vystúpaní na hrebeň sa cyklisti ocitnú na najvyššom bode Oravskej Magury - kóta Minčol 1398 m n.m. Následne sa vydajú po červenej cyklotrase vedúcej pozdĺž hrebeňa od Kubínskej hole po sedlo Príslop. V tomto úseku trasa prechádza do širokej cesty. Hrebeňovka ponúka krásne pamoramatické výhľady na celú Oravu (Babia hora, Pilsko, Vodná nádrž Orava). Na Príslope si možno oddýchnuť v Penzióne Príslop, navštíviť pamätnik Květoslava Topolnického - letca, ktorý tu 21.9.1976 počas skúšeobného letu tragicky zahynul. V blízkosti pamätníka sa nachádza upravený prameň vajcovky, ktorý miestni pijú niekoľko desaťročí a podľa rozprávania je aj zázračný.

Tu sa môže turista rozhodnúť, či sa vydá ďalej cestou do obce Hruštín alebo sa vráti do obce Oravský Podzámok. Ak sa rozhodne vrátiť do Oravského Podzámku, tak odbočí z Príslopu na Poľanu a pokračuje na Javorovú po červenej značke. Posledná časť tejto príjazdovej cesty je veľmi náročná, pretože chodník prechádza pozdĺž bahnitého pruhu s výrazným sklonom. V Javorovej pokračuje modrou cyklotrasou. Výjazd pozdĺž tejto trasy prebieha väčšinou cez široké lesné cesty. Nebezpečenstvom sú veľké množstvá suchých kríkov, vetiev a tvrdých bukových konárov, ktoré sú často prítomné. Po niekoľkých kilometroch cyklista vyjde v Oravskom Podzámku v lokalite Pod Grúňom.