Oblasť: Západné Tatry - Roháče
Náročnosť: náročná
Východiskový a cieľový bod: Parkovisko pod Spálenou (1030 m n.m.)
Predpokladaný čas: 10,5 hod
Vzdialenosť: 20,8 km
Prevýšenie: 1102 m
Uzávera: 1.11. – 15.6
Trasa: Parkovisko pod Spálenou (1030 m n.m.) - Rázcestie Šindľovec - Adamcuľa (1189 m n.m.) - Roháčsky vodopád  - Rázcestie pod Predným Zeleným (1473 m n.m.) - Rázcestie pod Hrubou kopou (1577 m n.m.) - Baníkovské Sedlo ( 2040 m n.m.) - Baníkov (2178 m n.m.) - Príslop (2142 m n.m.) - Hrubá Kopa (2166 m n.m.) - Tri kopy (2136 m n.m.) - Smutné sedlo (1962 m n.m.) - Nohavica (2051 m n.m.) - Plačlivé (2125 m n.m.) - Ostrý Roháč (2088 m n.m.) - Jamnické sedlo (1908 m n.m.) - Volovec (2063 m n.m.) - Rákoň (1876 m n.m.) - Sedlo Zábrať (1656 m n.m.) - Ťatliakova chata (1350 m n.m.) - Adamcuľa - Rázcestie Šindľovec - Parkovisko pod Spálenou

Z parkoviska pod Spálenou cez Rázcestie Šindľovec ideme červenou značkou (asfaltová cesta) na Adamcuľu, kde odbočíme doprava a po žltej značke prechádzame okolo Roháčskeho vodopádu a Smutnou dolinou vystupujeme do Baníkovského sedla, odkiaľ po červenej vychádzame strmým chodníkom na vrchol Baníkov (2 178 m).  Dostávame sa na hlavý hrebeň, po ktorom budeme pokračovať až na Rákoň. Najvyšší vrch Roháčov - Baníkov nám ponúka nádherný výhľad. Strmým náročným, exponovaným výstupom sa dostaneme z vrcholu Baníkova do žľabu pod Baníkovskú ihlu. Odtiaľ už nie náročným prechodom sa dostaneme cez vrchol Hrubej kopy na Tri kopy. Z Tretej a Druhej kopy - časť trasy je zabezpečená fixnými reťazami, členitým terénom, cez štrbiny a šikmé platne pokračujeme na Prvú kopu. Po červenej značke sa sutinovým strmším stúpaním dostaneme do Smutného sedla. Postupne skalnatým hrebeňom vystúpime na Plačlivé. Menej náročným kamenným chodníkom a po sutine sa dostaneme do sedla a odtiaľ vystupujeme za pomoci rúk na vrchol Ostrého Roháča. Najťažší úsek túry, ktorým je strmé klesanie po úzkom exponovanom hrebeni do Jamnického sedla je v najnebezpečnejších úsekoch zabezpečené fixnými reťazami. Pokračujeme nenáročným výstupom po červenej značke na Volovec. Panoramatický výhľad z dvojtisícovky sa považuje za najkrajší v Západných Tatrách. Po krátkom klesaní opäť stúpame modrou značkou na Rákoň, ktorý leží na slovensko-poľskej hranici. Zostupujeme žltou značkou do Sedla Zábrať a pokračujeme doľava zelenou turistickou značkou na Ťatliakovu chatu. Odtiaľ sa červenou značkou cez Roháčsku dolinu dostaneme na parkovisko Roháče - Spálená. Trasu môžeme absolvovať aj opačným smerom.